Det är ta mej tusan sommar!

 
 
Idag hade jag två barn hemma, en lillplutt och en storplutt. Mellanplutten hade utedag med "medtag fika" så hon bakade kladdkaka här igår och så skulle hon ha med grädde och jordgubbar för att lägga på... Malibu-barnet. Nu badar hon och kompisen i poolen.
 
Jag tänker varje förmiddag att vi ska åka till stranden på eftermiddagen men när Danne väl är hemma så orkar jag inte ge mig iväg. Plus att tjejerna alltid vill stanna hemma och leka för vi åker ju jääämt till stranden!
 
Barns uppfattning alltså. En gång med mig och en gång med pappa... Men leken slår högst vilket ju är en förbannad tur för mig just nu så att jag slipper att känna mig som en kass morsa! 
 
Jag fick magont igår när den himla "Kris-broschyren " damp ner i brevlådan.
 
Vad är det vi inte vet om?
 
Läste den och fick känslan av att de ville förmedla att alla borde gå en kurs i att inte tro på allt dom läser,  att vara källkritiska, vad kommer "faktan" ifrån?
 
Just nu blir det galet mycket mun-till-mun och skrämselpropaganda om olika grupper och religioner i samhället. Grupperna slås mot varandra. Pensionärer mot invandrare. Skola mot äldreomsorg. Sjukvården mot barnomsorg. Alla är rädda att få minst. Alla behöver resurser därför är det lätt att bygga osämja, att snacka om siffror som man inte har en aning om egentligen. Plus att siffror är lätta att manipulera och för "oss" vanliga medborgare är det svårt att förstå vad det innebär när t ex polisen får si och så mycket. Vad gör det i realiteten? Jag tyckte väl egentligen att det var bra info men det skrämmer mig något galet när jag tänker på krig och oss. Jag googlade skyddsrum och insåg att det finns ETT att ta skydd i för hela våran ort med drygt 7000 invånare...
 
Men annars. Ja, vädret är ju gött😉
 
#1 - - emma:

det är verkligen sommar :D

#2 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Så ljuvligt inte sant :D. Värmen och solen ger mycket till oss nu :).

Det sista förstår jag precis :(. Så sorgligt :(

Svar: Ja, värme och som är såå välbehövligt❤
Josefine