Kusthelg

Jag hade tänkt att Danne skulle få åka på en minitrip till Olofsbo själv med barnen, men ändrade mig med tanke på att jag älskar att befinna vid vid havet. Så på lördag förmiddagen packad vi in oss allihop i bilen för att landa vid husvagnen som redan stod på plats. Nu var det ju bara Danne och hans ena brorsa som hade varit där för att fixa upp en trall i förtältet så jag tog mig an "piffet" med ljusslingor,  små ljuskronor vid bordet, en uppblåsbar madrass med lite kuddar att hänga i när man läser bok eller ser på paddan. Hemtrevligheten helt enkelt!
 
Barnen var vilda, vi var trötta.
 
Abbe rullade sig i grus och smakade lite på det med. Snacka om lortgris efter en stund!!! Alldeles hög och lycklig samt lika vansinnig när han inte fick göra precis som han ville.
 
Vi badade i havet, Abbe blev akut hungrig och därmed förbannad så Danne tog med honom och en frusen Signe till husvagnen medan jag och Malva låg kvar och slappade en stund på en blåsig strand. Vi grillade och lekte charader på kvällen och alldeles försent somnade vi allihopa. Och alldeles för tidigt väckte våran morgonpiggelin oss... Men frukost, lek i lekpark, glass och några strandtimmar fick det bli! 
 
Som jag älskar långa ljusa sandstränder. Fåglar som svävar, havet som ger vågor och solen som bränner. Det är mitt rätta element!
 
Precis innan vi skulle åka hemåt hör jag någon som illvrålar. Malva och Signe hade gått till lekparken men kom nu hemåt igen, Signe höll blodiga händer framför en grusig mun och illtjöt. Det var dock inte så illa som det både såg ut som och som det lät! Hon hade hängt knäväck på en sådan där typisk leksak från våran barndom- en sådan där med bockar i "järn" i olika höjder, och sedan tappat greppet och fallit ner med ansiktet i gruset😨 
 
Vi får hoppas att det hädanefter blir lite lugnare husvagnsliv, när barnen har släppt partyandan och kanske kan finna något slags lugn🙈 
 
Men här kommer lite bilder, och nä, dom säger inte mer än tusen ord😂
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag fick jag dock väcka allihopa. Abbe vid 8.30 och själv drömde jag in väckarklocka-ljudet så att vi försov oss lite allihopa. Jag ska vila nu, försöka sova lite då jag är dundertrött efter helgen! Jag har lämnat in de nya sjukskrivningspapprerna på jobbet imorse med. Jag fick äntligen en distriktsläkare som kunde mer än mig om mitt "tillstånd". Så jäkla skönt att få sitta med någon som verkar självsäker och visste vad han gjorde! Tack! 
#1 - - Anonym:

oj så härligt det såg ut