Thailandliv på hemmaplan

"Idag är det 17 dagar kvar" "Idag är det 16 dagar kvar" "Nu är det 15 dagar kvar" und so weiter tills igår när Danne glatt sa "är det skönt att ha studiedag imorgon?" "Det är inte det som är det bästa med dagen imorgon, imorgon ska vi ju hämta kaninerna!" kvittrade hon glatt.
 
05.30 vaknade hon förväntansfullt med en sur mamma bredvid sig... 
 
Ja, som ni förstår har nedräkningen hållt på ett tag, egentligen sedan i december när Snöboll och Tussan hastigt blev sjuka och bara gick och dog knall fall😥 Men, idag får vi alltså välkomna Ängla och SnöBelle till oss, till tjejernas stora glädje! 
 
Igår på förmiddagen somnade jag på en gång när jag la ner huvudet på kudden, så eftermiddagen funkade över förväntan! Malva hade dansuppvisning och sedan badade vi i våran lilla pool ändå till kvällsmaten. Malva kan bada hur länge som helst medan lillasyster blir alldeles blå om läpparna ganska snabbt. Abbe han är helt orädd även han, hoppar från kanten och räknar iskallt med att jag fångar honom varje gång! Vi kör vårt egna lilla Thailand på altanen med reaggea- musik, baststrandfilt, thaikuddar och som sagt bad. Det är min bästa tid på året helt klart! 
glad danstjej som precis kommit hem från skolan 
 
 
 
Vi försöker hitta en lösning när den här poolen ger sig, den rostar sakta men säkert sönder nämligen... Den stod ju här när vi köpte huset för nio årsedan och jag tror att dom hade haft den i tio år redan då så det är ju inte konstigt om den ger sig snart🤔 Däremot har dom även grävt en jordkällare, så våra funderingar är om vi kan använda den befintliga utgrävningen till att om några år ställa dit en sådan där pool som man plockar ner vintertid och bygga en trall runtomkring? Men jag hoppas att den här håller lite till då det känns mycket mer barnsäkert då Abbe inte kan trilla ner i den här!